lördag 1 april 2017

En liten stad av gamla träklossar och brännpenna


En liten stad har vi fått här hemma. Några träklossar vi hade hemma fick lite fönster, dörrar, trappa, takpannor och annat som små hus och en stad behöver.


Och ett hus likt Mumins vore ju fint att bo i tänkte jag. Kanske att det är svårt att möblera.


En liten affär kan ju vara bra att ha ifall de som bor i husen i staden blir lite hungriga. 
Brännpunkt köpte jag hos slöjddetaljer till barnen. Mest för att jag minns hur kul det var att bränna i trä på slöjden och ville ha en själv. Men de verkar ju uppskatta den med då det bränt så pinnar, brädor och klossar av dem med.

Och det är ju lite pilligt. Och inte så värst lätt att få till jämt. Trots att jag först målade med blyertspenna innan jag brände.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!